Bolivia

Uyuni Salt Flat  •
Een Beetje Bolivia, Na het Inca avontuur hadden we niet heel veel tijd meer over, aangezien we beslist hadden de laatste maand van onze trip op eenzelfde locatie te spenderen als vorm van afsluiter/vakantie. Bolivia was voor ons spijtig genoeg enkel een bezoek aan de hoofdstad, tevens de hoogste s...

PERU

Cusco  •
Precious ancient Peru, Hoewel een jaar een lange periode lijkt, hadden we vanaf Peru nog maar 2 maanden over. Zuid-Amerika zou zo voorbij zijn, “life is about making choices” dus kozen voor de hoofdattractie van dit prachtige land, Macchu Picchu! Na geland te zijn in Lima trokken we de volgende da...

Chile

Santiago  •
NeXt up, Chillie Chili, Na onze roadtrip door nieuw zeeland tijd voor verandering, Zuid-Amerika ontdekken. Na onze 12 uur durende vlucht met Qantas, voor ons persoonlijk de sympathiekste vliegmaatschappij die we hebben ervaren stonden we op Chileense bodem. Tijd voor terug realtime backpacking, want...

Nieuw Zeeland

Wellington  •
Next episode of Where do we go next: Nieuw Zeeland. Volgens bronnen door toeristen op nummer 1 geplaatst op trip advisor in de categorie beste land. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Na ons hoogtepunt in Aussie, deed het toch een beetje pijn om dit alles achter ons te laten. 3 maanden v...

GREAT GREAT BARRIER

Milln Reef  •
Great Barrier Reef Hoewel geen van ons beide een jaar geleden had kunnen verwachten dat we het onderwatervirus zouden oplopen, was het dan toch eindelijk zover. We waren aangekomen in cairns wat voor ons twee dingen betekende, George verkopen en gaan duiken. Na een bezoekje aan de garage waar George...

SAILING PARADISE

Whitsunday Island  •
Withsundays And Great Barrier. Na de kangoeroes gekte reden we verder noord, veel kilometers malen en weinig stops. Op de Map: - Rockhampton: “Rocky” , bekend voor voor zijn steaks, - Mission beach: Bekend voor zijn, euuuu…. - Airlie beach !! Airlie beach was HET accespoint naar de withsundays, een...

WORK WORK WORK ...

Rainbow Beach  •
Noosa, Hoewel ze aan de gold coast zeggen dat het daar ‘the real surfers paradise” is, beweren ze in noosa net hetzelfde. zei die dachten dat deze sectie weer volledig over surfen ging gaan, troost u. Er waren nog maar enkele dagen tot week gevulde op de golven. Wijze mensen (ons ma) hebben me ooit...

Goldcoast

Coolangatta  •
Na Sydney waren we min of meer verplicht om richting Queensland te rijden aangezien we daar onze van officieel zouden adopteren, althans op papier. Dus vertrokken we richting QLD met ongeveer een gemiddelde van 250 km per dag. Je kan moeilijk alle plaatsten gewoon overslagen. Eigenlijk trokken ze va...

Sydney & Blue Mountains

Sydney  •
Welcome in australia, No worries no dramas be happy, Na een zeer aangename vlucht met qantas, lees rode wijn al volonte en deftig eten stonden we met onze voetjes terug op de grond, namelijk op Australische bodem. Het weer was hier al direct aangenaam, en na bangkok waren we blij gewonde lucht in te...

Laos

Luang Prabang  •
Om de beroemde tocht door Laos te doen heb je vooral veel tijd nodig. De algemeen gekende Thaitime gaat gewoon mee de grens over richting Laos. Ook om naar Laos te gaan moesten we de Thai-Lao grens oversteken met de hiervoor ingelegde bus. Voor een appel en een ei worden hier duizenden toeristen ove...

Noord Thailand

Chiang mai  •
Het duurde toch wel een tijdje tot wanneer Indonesië uit ons vel was, na 3 maanden te leven in dit mooie land doet alles je hieraan terugdenken. Gelukkig mochten we de eerste dagen bij onze Ierse vriend verblijven in Bangkok city om een adempauze te nemen, ons eten te laten zakken ( dat heeft wel wa...

Bali

Bali  •
Family time in Bali https://www.youtube.com/watch?v=NB8mZMEo_6k (background music) Daar stonden ze dan, na een kleine 20 u reizen klaar om onze nieuwe leefwereld te betreden ! Regen, zon, bintang (bier) en een hele dosis verhalen van ons en voor we het wisten al tijd om hun jetlag te verteren. Als...

Roadtrip to flores

Flores - Labuan Bajo  •
Roadtrip to Flores. Gepakt en gezakt, scooter getuned tot touring modus, volle bak naft en vol goeie moed richting de haven. Na meerdere keren vol ergernis deze verplaatsingen met lokale busjes te doen (lees: in t zakzetterij) hadden ze ons dit keer niet te stekken, iedereen opzij, wij doen niet mee...

Lombok + visarun singapore

Kuta Lombok  •
Lombok, Een eiland ten oosten van Bali, beter gekend door zijn vulkaan genaamd: Rijani. Anderzijds is het eiland ook populair voor zijn rust, die in Bali niet overal te vinden is. Dus na een week chillen op Gili, wat eerlijk gezegd veel te lang is voor mij aangezien stilzitten niet één van mijn fer...

Gili Islands - Gili Meno

Na onze lange reis en ons kort duurende dutje op het strand dicht bij de pier van Sengigi vervoegden we de locals op de public boat naar Gili Meno. Een tochtje van een dik half uur klinkt goed, behalve als je met 40 andere dit waggelende bootje moet delen, inclusief hun survivalpakket aan voedsel, d...

Crossing Bali

Crossing bali  •
Allebei oververmoeid en onder de indruk van onze tocht op Ijen dromen we terug van witte zandstranden en rust. Welke plek kan dit beter bieden dan de Gili eilanden... . Hoewel A naar B slechts een kleine 200 km is, ben je toch gemakkelijk 12 uur onderweg. Boot naar Bali, busje naar de hoofdstad, nog...

Ijen - Blue fire vulcano

IJen Vulcano  •
Ijen, Beter gekend als één van de twee vulkanen op de wereld met zwavel in de krater. De dampen die hieruit onstaan zijn blauw, dewelke alleen 's nachts waarneembaar zijn. En aangezien we wel eens blauw vuur wilden zien dat niet afkomstig is van een gasvuur of een Shotglas, deden we de beklimming in...

Java

Bye bye Misty Maleisia --> Hello Sunny Indonesia ! Doordat de doorsnee indonesier beter bekend staat als, ik doe gewoon mijn goesting & i k trek mij van nix of niemand iets aan , zolang het maar geld o pleverd. Hadden wij twee weken de eer getuige te zijn van de grijze, mistige en ongezonde luc...

Singapore & Sentosa

Singapore  •
Na enkele dagen Kuala Lumpur dat geheel bestaat uit shoppingmalls en banken, stond Singapore op de lijst. Gelukkig vonden we via Couchsurfing een sympathieke chinees die ons de komende dagen zou hosten. Want in tegenstelling tot de naam van de stad is ze namelijk zeer rijk en duur. Een fris pilsje k...

Langkawi

Langkawi  •
Eilandhoppen werkt verslavend, nog eentje om 't af te leren, welkom op Langkawi! Een nieuwe maand, een nieuw land. Welkom in Maleisie, welkom op langkawi, Paradijs voor de rijke toerist, alsook dat van de alcoholieker of kettingroker. Met ander woorden Dutyfree shoppen voor deze laatstegenoemde. Hie...

Koh Lanta

Tambon Ko Lanta Yai  •
Koh lanta Relaxing time is over. Na de laatste dagen wat te luieren zijn we naar Koh Lanta getrokken. Jawel, gewoon het volgende eiland in de rij. Hier mochten we verblijven bij een Zweeds gezin die deze zomer een oud bungalow resort op het strand overgekocht heeft en dit wil klaarstomen voor het op...

Phi Phi

Phi Phi islands  •
De volgende chapter speelt zich af op Phi Phi island, het eiland dat dagelijks om en bij de 1000 bezoekers trekt na het maken van de film The Beach. Ook hier vind je weer de typische aziaat die 100 selfies neemt met de meest nutteloze achtergronden, in plaats van de prachtige natuur te vereeuwigen o...

Phuket

Tambon Patong  •
Na een week in de jungle van koh pahang te vertoeven (lees: een week zonder deftige douche, haren wassen, een maaltijd bestaande uit meer dan rijst met ketchup en een effectief bed op 4 poten) werd het tijd om toch maar eens terug naar de beschaving te trekken. Na een ferryreisje van ongeveer 2u had...

Koh Phanang

Tambon Ko Pha-ngan  •
Na Ko Tao hadden we de smaak van de eilanden te pakken en werd het volgende hoofdstuk ook een eiland, genaamd Koh Phanang. Dit eiland staat bekend voor zijn full moon parties, dewelke worden bezocht door mensen vanover de hele wereld. Wij hadden dan ook de intentie een vollemaanfeesje mee te pikken....

Ko Tao, Duikparadijs

Tambon Ko Tao  •
Op 8 september kwamen we aan op Ko Tao, na het nemen van een nachtboot waarop we 6 uur lang konden genieten van de sterrenhemel. Zelden zo'n heldere hemel gezien (zonder donderslag) en de bijhorende vallende sterren, Marijke maar wensen aan 't doen. Eens op Ko Tao aangekomen op zoek naar een verblij...

Floating Markets

Damnoen saduak  •
Tijdens onze voorgaande dagen in bangkok waar we de volgende haltes van onze trip aan het bepalen waren. Botsten we verschillende keren op de Floating markets. Dit tafereel speelt zich even buiten bangkok af. Aangezien het op onze route richting het zuiden lag besloten we dit te bezichtingen, hoewel...

Busy Bangkok

Bangkok  •
Na een knallend afscheidsfeest, waren we een week later paraat om op de vlieger te stappen richting bangkok. Na twee hemelse vluchten met Qatar Airways, wat voor mij meer een lounge in de lucht is dan een vlieger. Landde deze laatste op de luchthaven van bangkok. Wij volledig klaar om de rust op te...

Afscheidsfeestje

Haacht  •
Na maandelang voorbereiding zijn we klaar om te vertrekken. Aangezien er geen plaats meer was op de mammie en de pappie hun zolderruimte. Was er geen andere optie dan alle Steirke op te drinken, met uiteraard de nodige vrienden en familie. Hoe later de avond, hoe schoner het volk word er altijd geze...