Eilandhoppen werkt verslavend, nog eentje om 't af te leren, welkom op Langkawi!

Een nieuwe maand, een nieuw land. Welkom in Maleisie, welkom op langkawi, Paradijs voor de rijke toerist, alsook dat van de alcoholieker of kettingroker. Met ander woorden Dutyfree shoppen voor deze laatstegenoemde. Hiermee houden we ons nog eventjes in en zoeken onze weg naar het Panorama resort. Hier mochten we, weer in ruil voor wat schilderwerken, gratis verblijven. Goedkoop bier én een gratis appartement, het begon hier al heel goed!
Na een goeie nachtrust werd het ons al zeer duidelijk dat er op Langkawi niet zo veel te beleven valt voor backpackers. Grote resorts en toeristische attracties genoeg maar deze zijn meer weggelegd voor toeristen met een dikke portemonnee. Het is meer een eiland waarbij je gedropt word binnen je hotelzone en deze de rest van je vakantie niet meer verlaat.

Terwijl er in Indonesië een paar slimmeriken waren die bosbranden startten zaten wij op Langkawi met de aangebakken peren. De stralende zon verdween al snel achter een mistgordijn en van een gezonde buitenlucht was al snel geen sprake meer! Met het idee om toch nog gezonde longen te hebben na onze wereldreis besloten we al snel om deze Mist-erieuze plek achter ons te laten. Genoeg woordspelingen voor deze post ;),

Kuala lumpur is calling us ! back to the city.