Koh lanta

Relaxing time is over. Na de laatste dagen wat te luieren zijn we naar Koh Lanta getrokken. Jawel, gewoon het volgende eiland in de rij.
Hier mochten we verblijven bij een Zweeds gezin die deze zomer een oud bungalow resort op het strand overgekocht heeft en dit wil klaarstomen voor het opkomende High Season. In ruil voor wat schilderwerken in de voormiddag krijgen we een  toch wel luxueuze bungalow ter beschikking ik citeer : airco warm water groot bed, ... , eten in overvloed en nog eens 2 kleine Zweedse kinders die nooit zonder energie vallen. Na een paar uurtjes verven werden we 's middags getrakteerd op lekker Thais eten gemaakt door de housekeeping die we nogaleens Tom Yum durfde noemen, naar de gelijknamige thaise bekende soep. savonds verwende de gastvrouw ons met klassiekers uit haar vaderland, onderandere de befaamde Zweedse ballekes maar deze keer niet van bij Ikea.
Terwijl ik in onze vrije tijd nogal eens graag een Changske ontkurkte kon Marijke haar moederhart volledig ophalen en zich met de meisjes bezig houden.
In tegenstelling tot het drukke Phuket en het toeristische PhiPhi vind je hier bijna geen toeristen, enkel een quasi leeg strand en een aangenaam barretje dat uitgebaad word door ene Mr. Love, Zalig dus!
We hadden hier graag nog een paar weken langer willen blijven maar dankzij de Pro toeristische regering van Thailand moet je het land na 30 dagen verlaten. Byebye Koh Lanta, byebye Thailand, hop naar Maleisie...