Lombok,

Een eiland ten oosten van Bali, beter gekend door zijn vulkaan genaamd: Rijani. Anderzijds is het eiland ook populair voor zijn rust, die in Bali niet overal te vinden is.
Dus na een week chillen op Gili, wat eerlijk gezegd veel te lang is voor mij aangezien stilzitten niet één van mijn fervente activiteiten is (Koen). Tijd voor het tij om te keren, en dit mag u redelijk letterlijk nemen. We gaan Golfsurfen !
Het zuiden van Lombok is evenals (zuid)Bali een surfparadijs, dus geen gebrek aan mogelijkheden tot surfen.
Op een half uurtje motorfietsen langs de kustlijn door de bergen kwamen we aan op een beginners- zand strand.
Startende met een longboard (softtop) gingen we met volle moed de zee in. Na ettelijke keren vallen en opstaan was zowel ik al Marijke in staat een "golf" te pakken, voor de geïnteresseerden ongeveer na 2-3 uur. De daaropvolgende dagen werden gevuld door ontbijt, scooteren, peddelen, surfen, vallen, surfen, vallen opstaan en weer doorgaaaan !. Sommige dagen waren de golven op het beginnersstrand echt al groot, wat ons de mogelijkheid gaf wat progressie te maken.
Na een tiendaagse routine werd het tijd om een VISA-Run te doen, vrij vertaald: Indonesië verlaten, en terugkomen. Uiteraard is er ook een iets stijlvollere oplossing mogelijk, waarbij we besloten het gemetamorfoseerde Singapore te bezichtigingen. Singapore zou Singapore niet zijn als ze niet tot in extremis de stad aankleden in kerstthema, en Marijke zou Marijke niet zijn wanneer ze zich hier niet volledig in zou inleven.
Onze drie daagse in dit land werd afgesloten met een bezoekje aan de cinema, aangezien de nieuwe 007 uit was de keuze snel gemaakt. Verdere recensies over de bond film laat ik aan jullie zelf over, maar we vonden hem goed.

Na SG, Back to Bali, back to Lombok, waar we onze rugzakken hadden achtergelaten in onze hostel. . Het enige wat we nog nodig hadden van Bali was een scooter voor de komende 30 dagen, want voor de visarun hadden we plannen gesmeed om naar Flores te gaan. Uiteraard kan je bij de lokale lombokse reisagent, kortweg iedereen een standaardpakket boeken en je blauw betalen. Of je huurt een scooter voor een maand aan 60 euro, en rijd 1000 km tot in Flores :), optie 2 dus.
Het enige wat ons nog tegenhield is waren de backpacks op de scooter. Gelukkig zijn de meeste al
voorzien van een surfrek, en dit ombouwen met behulp van de lokale lasser was een eitje. Echter vond hij het zeer bizar en had hij pas op het einde door wat de bedoeling was :).
Klaar om te vertrekken dus!
Op de planning: Lombok doorkruisen, ferry, Sumbawa doorkruisen, ferry tot Flores, en dan heel de weg terug.
Uiteraard komt dit alles op dit medium wanneer de internetverbinding dit toelaat.

Cheerz en tot de volgende !