Na een week in de jungle van koh pahang te vertoeven (lees: een week zonder deftige douche, haren wassen, een maaltijd bestaande uit meer dan rijst met ketchup en een effectief bed op 4 poten) werd het tijd om toch maar eens terug naar de beschaving te trekken. Na een ferryreisje van ongeveer 2u hadden we onze bestemming al bereikt.
Marijke had maar 1 verjaardagswens en dat was een lange warme douche. Dankzij een gulle weldoener die ons een verjaardagsponsoring gedaan heeft (3keerraden) trokken we richting Patong beach.
Eens aangekomen was het toch eventjes slikken, daar sta je dan, op een rustig strand waar 11 jaar geleden duizende mensen gestorven zijn. Heel de kustlijn is ondertussen al terug volledig opgebouwd, inclusief ons fancy hotel. Marijke kreeg niet alleen een warme douche cadeau maar ook nog eens de bijhorende jaccuzi op de kamer en het queensize bed (slechts 4 meter breed) !
Na een paar uur te weken in het bad zijn we met onze verrimpelde velletjes eens goed gaan eten met de bijhorende cheese cake als dessert. Om in partystemming te komen zijn we naar Bangla road getrokken, deze zie en hoor je al van mijlenver. Grote neonborden, botsautomuziek, ladyboys en natuurlijk irritante thaise mannen die je willen binnenloodsen naar de vele pingpongshows.

Na het verjaardagsfeest zij we naar Phuket stad getrokken met de lokale bus. Heel goedkoop maar deze rijd niet sneller dan 10 km/uur om zo tijdens de rit mensen te lokken en de bus vol te krijgen. Wel leuk om wat extra sightseeing te doen.
Een nachtje in Old Town Phuket en een bezoek aan de lokale markt ( beste pannenkoeken ooit) was genoeg drukte voor ons. Op naar een andere bestemming, eentje die op vele reisagenda's gepland staat. Genaamd Phi Phi island.