Na Ko Tao hadden we de smaak van de eilanden te pakken en werd het volgende hoofdstuk ook een eiland, genaamd Koh Phanang. Dit eiland staat bekend voor zijn full moon parties, dewelke worden bezocht door mensen vanover de hele wereld. Wij hadden dan ook de intentie een vollemaanfeesje mee te pikken. Aangezien Ko Tao met het duiken bij een vrij dure week was, hadden we gekeken op een volunteering site om op koh Phanang wat vrijwilligerswerk te doen. We kwamen terecht bij een duitse vrouw  met een animal care centre. Zoals de naam al laat uitschijnen zijn er hier enkele diertjes aanwezig. 5 paarden, 4 katten, en 16 honden. Deze 16 baasjes liepen vrij rond en kwamen ons zeer enthousiast welkom kwamen heten. In deze zorgvuldig uitgekozen collectie zaten natuurlijk een paar pareltjes. zo was er Unlucky, de hond met zoveel schurft dat hij bijna geen enkel haartje meer had op zijn lijf, dan was er nog een blinde hond die het nodig vind om een hele dag te blaffen en janken omdat hij niets ziet, 2 irritante puppies die niets anders deden dan eten en putten graven om er dan in te gaan liggen en natuurlijk Marijke haar favoriet: Maddy aka Tipsy. Maddy is als pup onder een auto beland en is zo verlamt geraakt aan haar achterpoten. ze kan perfect rondlopen, alleen lijkt het alsof ze een hele nacht aan de toog heeft gezeten en enkele flessen "keutte" in hare kraag heeft gekapt.

Het was de bedoeling dat deze honden dagelijks eten kregen, alsook de paarden en de katten.
Ons verblijf was echter wel niet wat we gewoon waren van op Ko Tao. Na een wandeltochtje van ongeveer een kilometer op een steil padje in het midden van de jungle, waren we aan ons verblijf gekomen. Een bamboe hutje van 3 op 3. Op het eerste zicht zeer gezellig, maar na de eerste nacht hadden we toch al heimwee naar enige basisluxe (warm water, deftige keuken/badkamer, insectenvrije kamer, ...)
Een ander gegeven is dat Marijke haar verjaardag later deze week zou plaatsvinden. En zoals een verjaardag een verjaardag is, was ze niet van plan deze in de jungle te vieren met enkele honden en apen (mezelf niet bijberekend). We hadden ook een hele week slecht weer op koh phanang en beslisten de Full Moon te laten voor wat het was en een verjaardag te vieren op een deftige locatie.
M.a.w. op naar Phuket, toeristenparadijs van het zuiden!!