Withsundays And Great Barrier.

Na de kangoeroes gekte reden we verder noord, veel kilometers malen en weinig stops.
Op de Map:
- Rockhampton: “Rocky” , bekend voor voor zijn steaks,
- Mission beach: Bekend voor zijn, euuuu….
- Airlie beach !!

Airlie beach was HET accespoint naar de withsundays, een eilandengroep met daarin een strand dat volgens ratings het mooiste strand van Australië heeft. Uiteraard is dit een toeristisch hoogtepunt dat we niet konden laten schieten. Wie zegt toerisme, zegt toeristische boten, zegt aziaten, cameras, selfiesticks, GEVAAR, of misschien overdrijf ik hier een beetje.
Om toch het zekere voor het onzekere te nemen vonden we een iets stijlvollere boot, gekoppeld aan een iets stijlvollere prijs. De “CAMIRA” staat gekend als 1 van de snelste commerciële zeiljachten ter wereld. Voor de zeilers onder ons, 30 knopen op topsnelheid. voor de zeiljevoorheteerst’ers onder ons: SNEL, met name om en bij de 55km/ uur. Spijtig genoeg was dit gemeten zonder 30 man aan boord en een overdosis eten en drank, en behaalden wij slechts een goeie 15 knopen wat toch nog bijna 30km/h was.

Hoewel het bijna heel de tocht regende was het toch een prachtige vaart. Iedereen zat gezellig binnenin de boot ziek te worden dus was er plaats genoeg op het dek om nat te worden, koud te krijgen, maar vooral van het zeilen te genieten. De boot maakte tocht tussen eilanden waarbij we stopten om te snorkelen en met als hoogtepunt Whitehaven beach. Als bij wonder kwam de zon erdoor wanneer we op ozzies nr 1 beach stonden. En hoewel we de laatste 8 maand al belachelijk veel stranden gezien hadden was toch echt wel 1 in onze top 3.

Een detail voor mensen die ook naar withsundays zouden willen gaan, de boot was voorzien met all you can eat BBQ, bier en wijn. waarbij je wanneer naar wens je volledige bedrag aan dollars kan ‘terugverdienen’.
Mooie bootjes duren niet lang, 10 uur om precies te zijn, terug aan wal, back on track,

THE REEF IS CALLING US, telling us the water hasnt been as clear in months.